fredag den 18. oktober 2013

Månelyset...og Haniel, the Angel of Joy...

Månen er fuld....af det pureste... det er ik til at vide, hva den er fuld af...men lyset er ikke til at ta fejl af... Det var igår nat så ubeskrivelig smukt måneskin ,at man skulle tro der var en spot på himlen, mage til lys skal man lede længe efter, så iskoldt, blåt og på mange måder KLART,har jeg ikke set længe. Jeg gik i seng kl 02 og slukkede lyset, men det ændrede kun styrken af månelyset...det var såå særligt, jeg kunne ikke sove.... og da jeg stadig undrede ig kl 03 over lyset, måtte jeg op og se på det, månen..
Lyset idag er anderledes.... himlen er sort, men MÅNEN, den er fuld...igen... og idag venter vi så på måneformørkelse.. jeg er ikke sikker på at jeg holder mig vågen, så jeg har taget dette billede ,nu kll 02,så må jeg imorgen , se de billeder som vågne sjæle har taget i den mørke nat...
Lyset igår mindede nmig såå meget om det isblåhvide lys der omgiver Englen Haniel, og her har jeg sat en beskrivelse ind, om Haniel, the Angel of Joy...
og lidt den fornemmelse fik jeg i går nat, i det vidunderlige månelys...

Haniel:
Haniel is known as the angel of joy, who appears in female form more often than in male form. She directs people who are searching for fulfillment to God -- the source of all joy -- and encourages them to stop looking for joy in their circumstances (which can't reliably deliver joy) and start pursuing relationships with God (in which they can truly find lasting joy). People sometimes ask for Haniel's help to: develop and maintain harmonious relationships with God and other people, heal emotionally from stress and sorrow, discover creative inspiration for artistic projects, increase their productivity, and find hope.

Symbols:

In art, Haniel is often depicted smiling or laughing, which illustrates her role as the angel of joy. She sometimes holds a rose, which symbolizes the joy and beauty of growing closer to God in a loving relationship with him. Haniel also is sometimes shown carrying a lit lantern, which represents how joy has the power to bring light into any circumstances, no matter how dark they may be.
 
                                                              Haniel, the Angel of Joy.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar