onsdag den 18. september 2013

Det er en spørgsmål om mængden af væske..;-)

Mødte ind kl 08 i morges ,på job, ved et hurtigt tjek i brødkassen ,stod det klart at jeg måtte igang med at bage, hvis jeg da ikke ville en tur i byen... og da regnen silede ned, stod det ikke øverst på listen..
Men fat i dejfadet... og tømmer skuffer og skabe ,for hva der måtte være interressant...
- og som gl. bagerjomfru er det ikke opskrifter der bruges flest af....men, tørgær...en vigtig ingrediens...og så igang....
Vand i fadet, æg ,olie salt osv....og så mel..........................jeg havde en pose m 2 kilo, og tænkte, det passer med det halve... ca..plus lidt til bordet.... men mens jeg stod og æltede i fadet...eller nærmere ,rørte.... blev det klart at jeg nok havde givet den riiiiigeligt med lunkent vand...og så måtte jeg ha fat i posen..... igen og igen....og igen..... og såå var den der... så manglede jeg bare de obligatoriske 3 x hævning......og såå..............................resultatet......

fire store LÆKRE løse bløde brød...... det er vist mit held at dejen "ligger " i hænderne..... for det der var ment som 2 alm brød, blev pludselig..og HELT uventet, til 4............. og her har vi endda lige spist et par skiver , med pålægchokolade..ss

Ingen kommentarer:

Send en kommentar